Mnie też niestety czeka na dniach zakup akumulatora, skłaniam się chyba ku Centrze ze względu na te 3 lata gwarancji. Konfigurator wypluwa Futurę 77Ah 760A o oznaczeniu CA770, będzie ok? Zmierzę tylko czy wlezie pod osłonę.
Chyba że nie warto i lepiej brać coś innego - Bosch?
Cena domeny: 3999 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 499.88 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Widziałem Twojego posta stronę wcześniej, tylko jak napisałeś o 450zł to się wystraszyłem :lol: Widze jednak, że do ~370 spokojnie z przesyłka mogę taki 74AH kupić. Skoro faktycznie podobno dobre...
Widziałem Twojego posta stronę wcześniej, tylko jak napisałeś o 450zł to się wystraszyłem :lol: Widze jednak, że do ~370 spokojnie z przesyłka mogę taki 74AH kupić. Skoro faktycznie podobno dobre...
pewnie można taniej kupić, mi padła centra a jeździć musiałem więc podjechałem do sklepu i kupiłem :wink:
To już lepiej zamiast centry np. jenoxa. Cenowo wyjdzie taniej, a jakościowo na pewno nie gorzej. I swoim dasz zarobić chociaż. Co do parametrów, raczej standardowo: 75 Ah, 700 A, za ich katalogiem.
Nie interesuje mnie komu dam zarobić oby było dobre...
Jenox jakiś super opinii nie zbiera. Skłaniam się ku temu MOLLowi - tylko nie wiem czy brać na miejscu od oficjalnego dystrybutora za 424zł czy zaoszczędzić ~50zł i brać z allegro.
Chyba że BOSCH silver? Na miejscu mam 74AH 680A za 3 stówy.
W Octavii mam Excide od 2 lat i jak na razie chodzi. W Polówce mam akumulator ZAPa i ten mogę polecić. Ma już chyba z 6-7 lat, jazda po mieście, zero problemów.
Gdzie produkują Varty? Ja mam Vartę Silver 74Ah 680A, kupioną w lutym 2012 i jakaś słaba mi się wydaje. Dziś na 2 min była włączona lampka w kabinie (1 z 3) i lampka w otwartych drzwiach i po chwili zaczęły świecić słabszym światłem. Kręcenie rozrusznikiem też jakby nie to co trzeba.
Zasada jest bardzo prosta, a mianowicie:
Należy kupić najtańszy akumulator i największy z możliwych, który zmieści się do skrzynki (tylko nie w markecie, bo tam można trafić na zeszłoroczne leżaki, a w przypadku awarii reklamacja trwa długo), wyjąć stary aku, podłączyć nowy i jeździć.
Każdy akumulator ma dwa lata gwarancji, a w normalnym sklepie, raczej nie ma chińczyków.
Sprawdzić ładowanie w aucie, które powinno wynosić od 13.9V do 14.4V mierzone na klemach. Opcjonalnie sprawdzić zwykłym miernikiem pobór prądu bez uruchomionego silnika, który nie powinien przekraczać 30 mAh i jeździć.
Ot, cała filozofia.
Żaden Bosz, Centra Futura, czy inny Moll.
[ Dodano: Wto 10 Gru, 13 19:54 ]
Zamieszczone przez PieTrzaK
A ja tam ostatecznie kupiłem Bannera, na miejscu, świeżego, przy mnie sprawdzonego
Yyyyy... znaczy sprawdzili, że akurat TEN będzie najlepszy, spośród innych identycznych? Świeży, tzn., że jeszcze był ciepły? Czy jak sprawdzili?
A może okazałeś się być dla nich zwykłym, sorry, idiotą, któremu wcisnęli ten, który akurat miał największe napięcie na słupkach i powiedzieli, że z tego egzemplarza, to będziesz Pan zadowolony?
Tak, czy siak, to skoro sprzedali Ci najlepszy, to jaki sprzedali następnemu klientowi po tobie? Troszkę gorszy, ale też jeden z lepszych? A trzeciemu jaki?
Ja bym omijał taką firmę szerokim łukiem. No ale w sumie najważniejsze jest to, że Ty jesteś zadowolony. Tak działa marketing.
i wszystko na temat...
ale trudne to będzie do przełknięcia dla fetyszystów znanych marek :szeroki_usmiech
a to, ze można mieć np. dwa jenoxy za jednego MolloBannerroRunningBulla to detal :wink:
[ Dodano: Wto 10 Gru, 13 19:56 ]
Zamieszczone przez dragster
Gdzie produkują Varty?
Varty produkują dokładnie w tej samej manufakturze co Bosche - o ile dobrze pamiętam, na Słowacji :lol:
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
Yyyyy... znaczy sprawdzili, że akurat TEN będzie najlepszy, spośród innych identycznych? Świeży, tzn., że jeszcze był ciepły? Czy jak sprawdzili?
A może okazałeś się być dla nich zwykłym, sorry, idiotą, któremu wcisnęli ten, który akurat miał największe napięcie na słupkach i powiedzieli, że z tego egzemplarza, to będziesz Pan zadowolony?
Tak, czy siak, to skoro sprzedali Ci najlepszy, to jaki sprzedali następnemu klientowi po tobie? Troszkę gorszy, ale też jeden z lepszych? A trzeciemu jaki?
Ja bym omijał taką firmę szerokim łukiem. No ale w sumie najważniejsze jest to, że Ty jesteś zadowolony. Tak działa marketing.
Nie, sprawdzili testerem że akurat ten, który sobie wziąłem ma wymaganą pojemność,odpowiednie napięcie i odpowiedni prąd rozruchowy a nie tylko napis na etykietce. Może inny był lepszy. Świeży, znaczy tegoroczny a nie leżak magazynowy z 2011. Nie mówię że sprzedali mi najlepszy wyselekcjonowany egzemplarz a dla reszty był szit. Nikogo do zakupów w tej firmie nie zmuszam, kto chce niech kupuje Jenoxy u pana Władzia na ryneczku, ja kupiłem to co chciałem i gdzie chciałem. Najwyżej będę sobie pluł w brodę.
Większość osób po prostu się nie chce wymieniać co 2 lata akumulatora bo liczy na bezawaryjną pracę. Kupując akumulator raczej chcą być pewnym, że odpalą auto nawet w srogie mrozy (w Polsce zima ma te kilka miesięcy zazwyczaj). Ja osobiście przetestowałem firmę MOLL, jestem zadowolony bo 10lat był w moim drugim aucie (KAMINA) dopóki nie zaczęła dostawać zadyszki. Potem kupiłem drugi raz taki sam (od 3 lat jeździ) i teraz do szkodnika po śmierci oryginalnej varty kupiłem kolejny akumulator tej firmy:
Moll M3 plus P+ 75Ah 660A
(aukcja w poprzednim poście)
...i jak narazie jest ok. Nikt mnie nie przekona do jenoxa i nie jestem jakimś handlarzem MOLLa - po prostu przekonałem się. Tak jak niektórzy do Bosha Silver czy Varty. Materiały są pewnie po prostu lepsze. w końcu skądś są te opinie.
Zamieszczone przez mattyah4x4
a to, ze można mieć np. dwa jenoxy za jednego MolloBannerroRunningBulla to detal :wink:
To ja wolę kupić jeden, który przeżyje te dwa... :wink:
Nie wierze, że do Porsche czy Lambo wsadzali by jakiś w kosmos badziew. Ja przynajmniej nie słyszałem, aby była akcja wymiany aku w tych autach
Ja też bym wolał. Tylko jest problem w tym, że takich akumulatorów (przynajmniej w Polsce) od paru lat się nie produkuje.
Uwierz mi, że wiem o czym piszę. Teraz akumulatory produkuje się tak, że MAKSYMALNIE po 2-4 latach (w zależności od sposobu użytkowania) zaczyna się spływ masy czynnej i taki akumulator MUSI po tym czasie przestać działać.
Inaczej trzeba by było zwolnić 1/3 pracowników w manufakturach, bo co to by było, gdyby aku działał przez 7-8 lat? Ano byłby znaczący spadek sprzedaży, bo wyprodukowanie takiego akumulatora byłoby nieopłacalne - droższe materiały, droższa technologia, cena w sklepie x3.
A jak przyjdzie chłop do sklepu, bo mu aku padł w dieslu, to który wybierze? Ten 74Ah za 220zł z dwuletnią gwarancją, czy taki za 499zł? Też z dwuletnią?
Przecież widać, na przykładzie Centry, czy innych Bosch'ów w jakim kierunku to poszło - 95% ludzi wybierze tańszy akumulator, więc jaki sens produkować droższy i dawać zarobić konkurencji? No sam pomyśl...
Mógłbym jeszcze pociągnąć wątek dalej, że np. jest inna linia produkcji akumulatorów w ZAP Piastów dla producentów aut i te akumulatory z naklejkami Łopla, czy innego Volksvagena wytrzymują 5-6 lat.
Ale mi się nie chce.
Nie no, nie mogę ci napisać o konkretnych technologiach stosowanych przez Centra, ZAP i innych :wink:
Wiem, jak robią akumulatory na nasz rynek, a jak pod zamówienia producenta.
I wiem, że w mojej Skodzie siedzi akumulator z Piastowa, a rok produkcji auta 2008 i jeszcze kręci.
Ale o szczegółach nie mogę napisać, mimo że we wcześniejszym poście napisałem, że mógłbym długo pisać.
Źle się wyraziłem. Powinienem był napisać, że mógłbym pisać, ale nie mogę. Rozumisz :wink:
Panowie ale tak poważnie teraz.. Jaki aku do 1.9 tdi Agr która odpala w zimie na pół obrotu? Cały czas gość z motoryzacyjnego namawia mnie na Bosch silver s5 77ah 750 a . Myślałem nad Vartą s5 , bannerem oraz exide premium.
Komentarz